in

Vrouw sluit onmiddellijk haar rekening nadat kassier weigert haar geld te laten opnemen

kassier
Beeld: TikTok @basketballmumma

Een klant stond versteld toen de kassier haar vertelde dat er geen contant geld in de vestiging aanwezig was om aan haar opnameverzoek te voldoen. Ze besloot namelijk meteen haar rekening op te zeggen.

Kassier weigert geld te geven

Taryn Comptyn was naar haar bank gegaan om $3.500 op te nemen voor renovatiewerkzaamheden, maar had haar pinpas niet bij de hand. “Ik dacht ‘dat is prima’, dan ga ik gewoon naar de balie,” zei ze in een video die op sociale media is geplaatst. “De medewerker vertelt me vervolgens dat er geen contant geld meer in de bank is, dat je het alleen via de pinautomaat kunt krijgen, maar ze zei: ‘maak je geen zorgen, ik zal een kaart voor je instellen zodat je gewoon kunt tikken in plaats van je pinpas’.”

Toen mevrouw Comptyn echter haar tijdelijke kaart bij de pinautomaat probeerde, verscheen herhaaldelijk een foutmelding. “Ze (de medewerker) zei: ‘Het spijt me echt, er is niets dat we kunnen doen’,” aldus mevrouw Comptyn. Ik was zoiets van “wat bedoel je? Ik moet mijn geld van mijn bankrekening halen”.’ ‘Ze zei zoiets van “echt sorry, we hebben hier geen contant geld”.’ Mevrouw Comptyn zei dat de medewerker voorstelde dat ze het geld kon overboeken naar een rekening bij een andere bank – als ze die had – en het daar kon opnemen.

Een andere bank

“Gelukkig zit ik bij een andere bank, dus ik heb elk laatste dubbeltje van die rekening overgeboekt, de rekening gesloten terwijl ik daar was en ben naar de andere bank gegaan om mijn geld op te nemen,” zei mevrouw Comptyn. “Maar het deed me gewoon nadenken over ons banksysteem en waar we staan, en hoe in hemelsnaam kun je naar een bank gaan en geen toegang hebben tot je eigen geld.” Mevrouw Comptyn’s bericht kreeg veel instemming van de meer dan 34.000 mensen die het hebben bekeken. “Ja, ze proberen digitaal te gaan.. iedereen begint contant geld op te nemen zodat ze de verandering niet kunnen doorvoeren,” schreef iemand. “Ik zeker wel. Heb het opgenomen zolang het nog kon. De wereld is gek geworden,” reageerde mevrouw Comptyn.

“Helemaal geen geld meer bij de bank?!” riep een ander persoon uit. “Ik begrijp dat je misschien niet direct 10.000 euro kunt opnemen, maar kom op!! Geen contant geld?!” In maart kondigde de ANZ, waarvan mevrouw Comptyn sterk suggereerde dat haar filiaal geen contant geld accepteerde, aan dat sommige van haar vestigingen in Victoria geen contant geld meer zouden verstrekken. De bank maakte niet bekend welke filialen zouden worden getroffen en benadrukte dat slechts een ‘klein aantal’ erbij betrokken zou zijn. ANZ zei dat slechts acht procent van haar klanten nog filialen gebruikt om toegang te krijgen tot hun geld, waarbij de overgrote meerderheid is overgestapt op internetbankieren.

Bron: dailymail

bedroog

Vrouw onthult: “Ik kwam erachter dat mijn nieuwe echtgenoot me bedroog op de dag dat we op huwelijksreis zouden gaan”

achtertuin

Vrouw beweert dat buren ‘zo ziek’ werden om haar te zien zwemmen in achtertuin dat ze een ‘enorme muur’ optrokken