Docenten op een school in Oost-Londen zijn erin geslaagd om meer dan de helft van hun studenten te overtuigen om het ondenkbare te doen. Ze mogen twee maanden lang geen toegang tot TikTok, Snapchat en Instagram.
School examens
Studenten van de Plaistow-school hopen dat het verwijderen van sociale media zal leiden tot succes bij hun examens. Van de 300 studenten aan de Cumberland Community School in Plaistow, Newham, hebben 160 van hen ermee ingestemd om de sociale mediaplatforms te verwijderen en deel te nemen aan verplichte herhalingssessies. Gedurende mei en juni zullen de deelnemers geen toegang meer hebben tot Instagram-posts, WhatsApp-berichten of Snapchat in dit ongewone sociale experiment. Velen hebben ook ingestemd om hun mobiele telefoons in te leveren tijdens het maken van examens op school om hun cijfers te verbeteren door verleidingen en afleidingen te vermijden.
Plaatsvervangend schoolhoofd Amy Brown en schoolhoofd Ekhlas Rahman hopen dat de test de cijfers van de leerlingen zal verbeteren. De school in Oost-Londen heeft de helft van haar GCSE-studenten weten te overtuigen om TikTok, Snapchat en Instagram op te geven om hun cijfers te verbeteren. Een 16-jarige student zei: “Tijdens mijn oefenexamens zat ik nog steeds op sociale media. Dus probeerde ik het studeren in evenwicht te brengen met sociale activiteiten. “Nu ik geen sociale media meer gebruik, verwacht ik dat mijn cijfers zullen verbeteren. Dit zal een interessante test zijn om te zien of ik het beter doe dan mijn vrienden die niet stoppen. Ik denk van wel. Verder spendeer ik veel tijd aan Instagram, TikTok en Snapchat, maar tot nu toe heb ik niet veel ontwenningsverschijnselen gehad.”
“Ik denk dat dit een geweldig idee is van de school omdat het ons aanspoort om ons best te doen. Ze kijken naar ons om.” Medestudent Amin Opayemi, 16 jaar oud, uit Beckton, zei: “Ik heb nu al het gevoel dat het me heeft geholpen en het is pas een paar dagen geleden. Ik ben gestopt met uitstellen en om de vijf minuten op mijn telefoon te kijken tijdens het studeren. “Sociale media zijn zeer verslavend en je kunt er gemakkelijk in meegesleept worden. Je zegt tegen jezelf dat je alleen even je telefoon wilt checken en dan is er al een uur voorbij en heb je niet gestudeerd.”
Cruciaal
Schoolhoofd Ekhlas Rahman voorspelt dat de deelnemende studenten een aanzienlijke verbetering in hun resultaten zullen zien. Hij zei: “Als volwassenen weten we hoezeer deze sociale netwerksites tijdverslinders kunnen zijn. Voor tieners is de verleiding nog sterker. We zullen hun voortgang volgen in vergelijking met studenten die niet deelnemen aan het programma, maar vergelijkbare cijferprognoses hebben, om te zien hoe het hen vergaat.” We zijn altijd op zoek naar een extra voorsprong om onze studenten de best mogelijke kans te geven om goede cijfers te behalen.”
Directeur-generaal Simon Elliott zei: “Ik denk niet dat het controversieel is om te zeggen dat deze telefoons zeer verslavend zijn. Op een moment dat ze zich moeten concentreren op hun examens, zitten velen vastgeplakt aan hun telefoons.” Simon zegt enorm trots te zijn op de leerlingen. Ze zijn pioniers. Ik ben geen gokker, maar een enorme verbetering in de examenresultaten van deze studenten is zo goed als zeker.’’ “Hun toekomstige zelf zal erg dankbaar zijn dat ze deze opoffering hebben gedaan op zo’n cruciaal moment in hun academische carrière.” voegt hij eraan toe.
Bron: dailymail.co.uk