in

Koppel eist terugbetaling nadat een hond hun 13 uur durende vlucht verpestte

terugbetaling
Beeld: Pexels

Een koppel uit Nieuw-Zeeland eist een terugbetaling nadat ze naast een hond’ hadden gezeten die volgens hen hun vlucht had verpest.

Terugbetaling

Gill en Warren Press zeiden dat hun vlucht van Singapore Airlines van Parijs naar Singapore werd verpest door het lawaai en de geur van de hond. Ze zaten naast een passagier met een emotionele hulphond. Ik hoorde dit geluid een zwaar gesnuif. En ik dacht dat het de telefoon van mijn man was, maar we keken naar beneden en realiseerden ons dat het de ademhaling van de hond was. Ik zei: ‘Ik wil niet dat dit de hele reis naast ons zit’.

Press zei dat ze de eigenaar van de hond tegen een andere passagier had horen zeggen dat de hond zijn angst verlichtte en dat dat de reden was waarom de hond bij hem in de cabine was, maar Press zei dat de hond overstuur leek. Het echtpaar maakte hun zorgen kenbaar aan een stewardess, maar kreeg te horen dat de enige andere beschikbare stoelen op de achterste rij van economy waren. Het echtpaar besloot te blijven zitten, omdat ze extra betaalden voor hun premium economy-stoelen.

Scheten laten

De hond begon toen scheten te laten toen hij dichter bij hun persoonlijke ruimte kwam. Gill zei: De eigenaar kon de hond niet in het gangpad uitlaten omdat ze de trolleys er niet door kregen, dus moest hij verder naar binnen komen, wat betekende dat zijn hoofd onder de voeten van mijn man kwam. Mijn man droeg een korte broek en kreeg speeksel slijm van de hond op zijn been. Het koppel besloot dat ze het niet meer aankonden en nam het volgende aanbod van de stewardess aan om hen vooraan in de economy cabine te plaatsen die eerder gereserveerd was voor het personeel. De stewardess zei dat er een incidentrapport was ingediend en dat het stel nog iets van de luchtvaartmaatschappij kon verwachten.

Na een week hoorde het echtpaar echter niets meer. Ze stuurden toen een klacht naar de klantenservice van de luchtvaartmaatschappij. Twee weken later mailde de luchtvaartmaatschappij terug en verontschuldigde zich voor het incident. Ze kregen elk een cadeaubon van SG$100 ($73 USD) voor de KrisShop-website van de luchtvaartmaatschappij. Het echtpaar klaagde dat dit niet het verschil in waarde dekt tussen hun premium economy stoelen en de economy stoelen waar ze uiteindelijk op zaten. Een woordvoerder van Singapore Airlines verontschuldigde zich nogmaals bij het echtpaar voor ‘enig ongemak of leed veroorzaakt door hun ervaring aan boord van hun vlucht van Parijs naar Singapore’ en bood een reischeque aan van NZ$200 ($118 USD) per persoon. Het echtpaar zei teleurgesteld te zijn over de reactie van de luchtvaartmaatschappij op de zaak: We hebben niet de ervaring gekregen waarvoor we betaald hebben.

Bron: 9gag

vlucht

Koppel van vlucht getrapt nadat passagiers klaagden over hun lichaamsgeur

café

Man creëert per ongeluk het eerste katten café van de stad terwijl hij een bedrijf probeert te starten