in

Dit is een simpele truc voor in de ochtend zodat je beter slaapt ‘s nachts

Beeld: Unsplash

Hoewel het in theorie makkelijk klinkt om je hoofd op een kussen te leggen en bewusteloos in slaap te vallen (als baby sliepen we ons suf), worstelen velen van ons als ze volwassen zijn met onze 40 knipogen. Maar gelukkig is er volgens slaapexpert Anne-Marie Boyhan een simpele truc ‘s ochtends voldoende om je slaap te optimaliseren.

Een simpele truc

Volgens Boyhan kan wat zonlicht ‘s ochtends ervoor zorgen dat je beter slaapt. Boyhan, die een slaapexpert is bij The Sleep Care Co, legde uit aan de Mirror: “Zorg ervoor dat je natuurlijk licht krijgt gedurende de dag. Als het zonlicht ‘s ochtends je ogen bereikt, zet dat je biologische klok in werking en wordt de timing van de hormonen cortisol en melatonine, die de slaap beïnvloeden, geactiveerd.” Melatonine is een hormoon dat helpt bij het reguleren van de slaap, terwijl cortisol ook een belangrijke rol speelt in onze slaap-waakcycli. Ons lichaam begint melatonine aan te maken zodra het donker wordt en het hormoon bereikt een piek tijdens de uren dat het zonlicht schijnt. Indien goed gereguleerd, bevordert een piek in melatonine ‘s nachts de slaap, en heeft het overdag het tegenovergestelde effect.

woman covered in white blanket sleeping on white bed comforter
Beeld: Unsplash

Energie

Cortisol geeft ons ‘s morgens ook energie, waardoor we ons wakkerder voelen, en begint geleidelijk te dalen, wat ons helpt om te slapen. Door de productie van melatonine en cortisol op de juiste manier te stimuleren (zonneschijn ‘s morgens, duisternis ‘s avonds) is het gemakkelijker om onze slaappatronen te optimaliseren. Boyhan voegde eraan toe: “Als je moeite hebt om in slaap te vallen, richt dan de omgeving van je slaapkamer in voor een succesvolle slaap. “Concentreer je op het creëren van een pikdonkere slaapkamer en vermijd blauw licht van schermen een uur voor het slapengaan.” Volgens de Mirror voelt meer dan een derde van de volwassenen zich nog steeds moe als ze wakker worden, zelfs als ze voor 22.00 uur naar bed zijn gegaan. Vier op de tien van ons beschouwen zichzelf als ‘slechte slapers’, terwijl zes op de tien van ons vinden dat onze bed tijd routine voor verbetering vatbaar is.

Bron: Ladbible

Beeld: Unsplash

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GIPHY App Key not set. Please check settings

15 foto’s die laten zien dat verveling geen kans heeft als er familie in de buurt is

Dit is waarom je nóóit een augurk op je McDonald’s burger moet bestellen