Als we een maaltijd bestellen met delivery, verwachten we dat die op tijd geleverd wordt. Wat in de meeste gevallen niet zo is. Maar deze vrouw uit Leeds heeft Deliveroo voor het gerecht gesleept, nadat haar hamburger en frietjes drie uur te laat werden bezorgd.
Weigeren
De 27- jarige Fae Holliday weigerde de maaltijd van € 37,50 te accepteren toen deze uiteindelijk geleverd werd. Ze had een ‘baconator’ met friet besteld en er werd geschat dat haar avondmaal over 30 minuten zou arriveren. Maar helaas moest de fabrieksmanager uiteindelijk met een lege maag naar bed. Ze stelde de kwestie aan de orde via de klachtenafdeling van de app, maar zei dat het was alsof ze ‘met een robot sprak’.
Volgens The Sun rekende Deliveroo Fae uiteindelijk de volledige prijs voor haar maaltijd aan en “bedankte haar voor haar feedback”. Fae wilde er niets van weten en daagde Deliveroo voor de rechter. Zij kreeg 75 euro compensatie nadat vertegenwoordigers van de app geen bewijs konden overleggen. Fae legt uit: “Ik nam een standpunt in en ik ben zo blij dat ik gewonnen heb. “Ik heb geprobeerd om een terugbetaling te krijgen van Deliveroo, maar het was alsof ik met een robot sprak. Ik heb een uur met ze gediscussieerd, dus besloot ik ze hoofdpijn te bezorgen.” Ze voegde eraan toe: “Als ik had verloren, had ik een aantal fikse kosten moeten betalen.”
Verontschuldiging Deliveroo
Deliveroo heeft zijn verontschuldiging aangeboden en zei namelijk: “We vonden het jammer om te horen van mevrouw Holliday’s ervaring, maar zijn blij dat we tot een oplossing zijn gekomen en de claim is afgehandeld.” Het zijn geen geweldige weken geweest voor Deliveroo. De app had vorig maand ook een geval met van hun chauffeurs. Hij werd ontslagen door het bedrijf nadat hij een video had gedeeld waarop hij een klant vernederde voor hun bestelling. De man kreeg veel kritiek nadat hij zichzelf had gefilmd terwijl hij een vrouw een bestelling van Boots overhandigde en de beelden op sociale media plaatste.
Bron: Ladbible
Beeld: Unsplash