Een gefrustreerde bezorger is viral gegaan op TikTok na het opvolgen van een klant die hem rapporteerde voor het niet bezorgen van haar eten. Toen TikToker @yungtuci een melding kreeg om hem te laten weten dat hij een bestelling niet had afgeleverd bij een klant bij wie hij net eten had afgeleverd, besloot hij haar uit te schelden op camera.
Niet bezorgd
In het bijschrift legde de chauffeur uit dat hij het eten had afgeleverd bij de werkplek van de klant. Wat toevallig een ziekenhuis ‘vol camera’s’ was, zodat hij wist dat hij kon bewijzen dat hij de levering had gedaan. Voor sommigen kan het lijken alsof dit geen strijd waard is, maar zoals @yungtuci in de video uitlegt, werken bezorgers als onafhankelijke contractanten. En als het eten als niet geleverd wordt gemeld, zal hij daar de gevolgen van ondervinden.
In de video, die momenteel 23,6 miljoen keer bekeken is, loopt hij de receptie van het ziekenhuis binnen. En de chauffeur zoekt de klant op en vraagt of ze nog ‘op de klok’ zit. Als ze zich bekend maakt, zegt hij vrolijk: “Daar is ze! Hallo. Dus je hebt de DoorDash bestelling niet gekregen?” Totaal verward lijkend, antwoordt ze rustig: “Het spijt me? Ik ben momenteel aan het werk en heb geen idee waar u het over heeft.” Wijzend naar de collega van de vrouw vertelt de chauffeur haar: “Ze zag je zelfs met het eten. Jullie hebben hier camera’s. Je zei dat de bestelling nooit aankwam.” Nog steeds ontkennend dat ze weet waar hij het over heeft, vertelt de klant hem: “Dat heb ik niet gedaan.”
@yungtuci had to end up telling her if she doesnt call support before the end of the day and get the violation removed her jobs on the line next😀 also pay close attention to how much she switches up from not knowing anything about what im talking about at first to completely admitting the order arrived tf u mean😂😂😂#doordash #fyp #viral ♬ original sound – Yung Tuci
Gratis eten
Op de vraag waarom de app zegt dat de klant zei dat de bestelling nooit is aangekomen, zegt ze: “Ik weet het niet.” De chauffeur vraagt haar vervolgens of ze gewoon probeerde gratis eten te krijgen. Wat op zijn beurt ‘zijn baan op het spel zou zetten’. Ze begint zich te verslikken en houdt vol: “Ik heb niets gedaan.” Maar de chauffeur weigert toe te geven. “Oké, we moeten iets bedenken, want de klant zegt dat de bestelling nooit is aangekomen en ik heb een contractbreuk,” laat hij haar weten.
“Ik ben een onafhankelijke aannemer, oké? Dus dat brengt mijn baan in gevaar. Dus we moeten DoorDash support bellen, want ik was niet degene die zei dat de bestelling nooit is aangekomen.” De twee gaan nog een tijdje heen en weer, totdat de vrouw uiteindelijk overschakelt van niets weten over een DoorDash bestelling, naar toegeven dat ze het eten wel degelijk heeft gekregen, maar dat het per ongeluk als ‘niet geleverd’ moet zijn gemeld. Maar de chauffeur wil niets daarvan weten. “Het gebeurt niet zomaar op magische wijze, je moet direct contact opnemen met de klantenservice van DoorDash om te zeggen dat de bestelling nooit is aangekomen,” vertelt hij haar.
Als de klant zegt dat ze moet praten met de mensen met wie ze een DoorDash-account deelt, maar dat ze dat nu niet kan omdat ze aan het werk is, schiet de chauffeur terug: “Ja, ik ben momenteel ook aan het werk en nu is mijn baan in gevaar.” Hij voegt er later aan toe: “Ik kan je niet zomaar gratis eten geven en het onder het tapijt vegen, zo werkt het niet. Ik heb ook een baan, ik heb vijf kinderen die ik moet voeden.” Tot het einde van de video blijft de klant volhouden dat ze ‘het niet heeft gedaan’, maar in het bijschrift van de TikTok schrijft @yungtuci: “Ik moest haar vertellen dat als ze niet voor het einde van de dag de klantenservice belt om de overtreding te laten verwijderen, haar baan op het spel staat.”
Bron: Ladbible